Saturday, January 24, 2009

إليك....يا أنت ..أيها البعيد الغائب


أخاف من العمر الذي يمر دون فرحة

أخاف من أن فنجان القهوة الذي صنعته لك لم يعجبك حقاً

أخاف من أن تنسى أنك أخبرتني يوما بأني ملاك رغم أني أخبرتك

لا ملائكة يمشون على الأرض يا ... أنتَ

أخاف من نفسي الشريدة

أخاف من سفرك رغم أن كل منا لاينتظر الآخر

أخاف من يوم ترفض فيه أن ترى ملامحي من جديد

أو ترفض أن يعرف قلبك ما يحدث لي

يا أنت

لا أبحث بين أوراقي كي أوقن أن لا أحد غيرك بقي معي أنت تعلم أنه

دون بحث أنت من بقيت رغم أنك واحد وأنا واحدة ولا طريق يجمعنا

ااااه لو تعلم كم أنا وحدي

وكم أكره هذا العالم كله .. نعم أكرهه

فقط لو تــُرجع لي الحياه ماسلبته مني بقسوة

فقط لو يرجع من رحلوا

اااه لو يحدث


11 comments:

msafa said...

ابحثى داخلك عن الاحلام او ابحثى ان الساعات التى تتمنيها ستعود حتما ستعود
البوست رائع اوى اوى

dodda said...

اتمنى الا يكون الحزن مسيطرا عليكى لهذا الحد
مازلت صغيره...

اكيد ممكن تعيشى اسهد على الاقل حاولى

وكفايه ان فى حد باقيلك
فى ناس مش ياقيلها اى حد ولا اى حاجه

الحمد لله

Anonymous said...

هلا وغلااااا

يا عيني على الناس اللي خلصت امتحانات..



البوست نايس جدا يا غاده
حسيت بكلماته جدا يمكن لاني نفس الحالة الشعورية

بس اللي مخليني مطمنه اني هشوفك قريب اوي اوي بعد امتحاناتي..

بس ادعيلي ابدا على خير

بس جد

((( تولهت عليج واااااااااايد)))

يالا حياتي تيك كير


مع السلامه
دعواتك

بـــ الندى ــــرد

غادة الكاميليا said...

انونيموس

انتي يا بت انتي اخيرا ظهرتي

انا زعلااااااااااانه

انا لسة مخلصتش امتحانات
اخر امتحان النهاردة ادعيلي

:))

عين ضيقة said...

أشتاق إلى وحدى
حين وحدى تشتاق البعيد


ـــــــــــــــــ هزبطك فى الغردقة ماتخافيش

ههههههههههههههههه

مواطن مصري said...

وكم أكره هذا العالم كله .. نعم أكرهه

فقط لو تــُرجع لي الحياه ماسلبته مني بقسوة



بجد قصيدة رائعة

Anonymous said...

كنت وحدي
ثم وحدي
اه يا وحدي

...............
كل عام وانت بخير
...............

بوركت

فتــافيت (رحاب الخضري) said...

بوست رائع جدا واحساس اروع
بس اللي راح منك لو بجد له قيمة تأكدي إنه ماكنش هايضيع.. ربنا ما بيضيعش حاجة حلوة أبدا
واكيد بكره احسن بكتير
اتمنى اننا نكون متواصلين.. تقبلي مروري
واعجابي بكلماتك الراقية
والحساسة جدا

بياترتس said...

ولو رجعوا
او مرجعوش
متفرقش كتير ياغاده

Anonymous said...

انتي عايزة يرجع ليه
مدام هو يا انت
وكمان بعيد غائب

رشحلي كتاب said...

72e2y elpost hayel
oslobek ra2e3 3brty 3n 7agat kter gwaya
estmry w mt3ena